ΤΕΣΤ

 minfo-1

Be brave - help us fight the plastic wave: Getting aware of plastics (GAP)

2020-1- DE03-KA229-077326_5

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ/ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΠΛΑΣΤΙΚΑ - ΜΙΚΡΟΠΛΑΣΤΙΚΑ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ                                      

                             ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ                                  

ΓΕΡΜΑΝΙΑ: " Johann-Joachim-Becher-Schule Berufsbildende Schule Speyer (BBS Speyer)",      

                       Speyer                       

                         ΕΤΑΙΡΟΙ                                 

  • ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ: “Agrupamento de Escolas de Parede”, Parede       
  • ΚΡΟΑΤΙΑ: “Pomorska škola”, Split            
  • ΙΤΑΛΙΑ: “Ist. Istruzione Statale "E. De Nicola", San Giovanni la Punta (CT)

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Πολλοί νέοι ανησυχούν για την κατάσταση του πλανήτη μας. Μέχρι τώρα, υπήρξε συχνά έλλειψη χρόνου και επιλογών στο σχολείο, στις οποίες οι μαθητές θα μπορούσαν να μάθουν για περιβαλλοντικά ζητήματα στην τάξη και πώς μπορούν να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Επομένως, με το έργο Erasmus + "Γνωρίζοντας τα πλαστικά" θέλουμε να καλύψουμε αυτήν την ανάγκη και την αντιμετώπιση ενός περιβαλλοντικού προβλήματος, τη χρήση και απόρριψη πλαστικών, και να το κάνουμε το κεντρικό μας θέμα έργου.

Εστιάζουμε στη ρύπανση από πλαστικά απόβλητα. Οι μαθητές θα πρέπει να ασχοληθούν έντονα με το ρόλο των πλαστικών στη ζωή μας, έτσι ώστε, ως ενημερωμένοι πολίτες, μπορούν να υιοθετήσουν μια υπεύθυνη στάση απέναντι στο περιβάλλον. Η ευρωπαϊκή διάσταση προέρχεται, αφενός, από το γεγονός ότι η αειφόρος χρήση των πλαστικών δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί σε εθνική βάση, αλλά και από το ότι τα πλαστικά απόβλητα είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα για το οποίο η εύπορη κοινωνία της ΕΕ φέρει ιδιαίτερη ευθύνη και πρέπει να ενεργεί από κοινού ως κοινότητα κρατών. Μια σημαντική ευρωπαϊκή νομική βάση για αυτό είναι η μονόδρομη οδηγία για τα πλαστικά που εκδόθηκε τον Μάιο του 2019. Σε άμεση σύγκριση με τους ευρωπαίους εταίρους του έργου, οι μαθητές μπορούν να αξιολογήσουν τις διάφορες εθνικές υλοποιήσεις της και, αν είναι δυνατόν, να τη χρησιμοποιήσουν ως βάση για τις δικές τους ενέργειες.

Αυτό περιλαμβάνει την απόκτηση βασικών γνώσεων σχετικά με την αυξανόμενη χρήση πλαστικών αντικειμένων τις τελευταίες δύο δεκαετίες και τις σοβαρές επιπτώσεις τους στο οικοσύστημα μας. Οι μαθητές πρέπει να είναι ξεκάθαροι για την υψηλή κατανάλωση πλαστικών και να εξετάσουν ποια πλαστικά είδη είναι απαραίτητα και σε ποιους τομείς μπορούν να χρησιμοποιηθούν άλλα υλικά. Επιπλέον, ο χειρισμός των πλαστικών αποβλήτων θα εξεταστεί πιο προσεκτικά και θα πρέπει να γνωρίζουμε την άμεση ευθύνη μας για αυτά.

Ο στόχος του έργου είναι να ευαισθητοποιήσει τους συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές για τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται από τη χρήση των πλαστικών για το οικοσύστημα μας και για να αναγνωρίσουν τη δική τους ευθύνη για αυτό το πρόβλημα και την επακόλουθη ενεργή δέσμευση για λιγότερη ως μηδενική κατανάλωση πλαστικών. Με εξαίρεση το γερμανικό σχολείο στο Speyer, τα σχολεία που συμμετέχουν στο έργο είναι όλα τα σχολεία τα οποία, βρίσκονται κοντά στη θάλασσα, και βιώνουν άμεσα πόσο επιβλαβή είναι τα πλαστικά απόβλητα είναι το θαλάσσιο οικοσύστημα. Δίπλα στον Ρήνο, το Speyer βρίσκεται σε έναν μεγάλο παραπόταμο ποταμό του, μέσω του οποίου μεγάλο μέρος των αποβλήτων φτάνει επίσης στη θάλασσα και στον οποίο το φαίνονται επίσης οι επιπτώσεις των πλαστικών απορριμμάτων στο περιβάλλον.

Και τα πέντε σχολεία σκοπεύουν να εμπλέξουν μαθητές ηλικίας μεταξύ 16-18 χρόνων στο έργο. Πέντε μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί θα ταξιδέψουν στις αντίστοιχες συναντήσεις έργων στη Γερμανία, Πορτογαλία, Κροατία, Ιταλία και Ελλάδα. Οι μαθητές θα φιλοξενούνται σε οικογένειες υποδοχής. Οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν μια ποικιλία δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το πλαστικό. Θα υπάρξουν εργαστήρια για τη δημιουργία γνώσεων τις οικονομικές πτυχές της χρήσης των πλαστικών. Οι μαθητές θα δουν ταινίες ή ταινίες για τη ρύπανση των ποταμών και των θαλασσών.

Αυτοί θα συλλέξουν, ταξινομήσουν και θα παρουσιάσουν τα πλαστικά απορρίμματα στη «σχολική οικογένεια», αλλά και θα τα μετατρέψουν δημιουργικά σε έργα τέχνης. Θα κρατήσουν ημερολόγια για τα πλαστικά και χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή "Το μικρό μου πλαστικό αποτύπωμα" για να δημιουργήσουν το δικό τους πλαστικό αποτύπωμα. Θα μάθουν επίσης για τον διαχωρισμό των αποβλήτων και τη διάθεση τους μέσα από εκδρομές σε χώρους διαχείρισης αποβλήτων και θα επισκεφθούν έναν κατασκευαστή πλαστικών φιαλών κατασκευασμένων από ανακυκλωμένο πλαστικό. Θα υπάρξουν επίσης συζητήσεις με τοπικούς / εθνικούς πολιτικούς, νέους και άτομα από τον οργανισμό «Fridays for Future».

Η συνεργασία με εξωτερικούς εταίρους είναι δυνατή και στις πέντε σχολικές εταιρικές μονάδες. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στο επιστημονικά εκπαιδευτικά ιδρύματα που εστιάζουν στις επιδράσεις των πλαστικών στο περιβάλλον μας και κατόπιν και στον εαυτό μας. Στο Speyer υπάρχει η ευκαιρία να συνεργαστούμε με τη SeaLife, η οποία για εμάς είναι μια ιδιαίτερα ελκυστική τοποθεσία για τα αποτελέσματα αυτού του έργου. Πρώτα απ' όλα, η παρουσίαση "αντικειμένων τέχνης" από πλαστικά απόβλητα είναι δυνατή εκεί, αλλά και τα βίντεο δημιουργίας κινήτρων για μια πιο βιώσιμη χρήση πλαστικών αντικειμένων μπορούν να προβληθούν στους επισκέπτες. Σε όλα τα συμμετέχοντα σχολεία, το θέμα μπορεί να ενσωματωθεί στο πρόγραμμα σπουδών των συμμετεχόντων τάξεων και να διατεθεί σε περαιτέρω τάξεις με τη μορφή διδακτικού υλικού. Τα σχολεία ελπίζουν να χρησιμοποιούν πλαστικά πιο βιώσιμα στο δικό τους σχολείο και πέρα από αυτό.

Υλικό έργου

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΜΕΑ Β ΤΑΞΗΣ

    Επικοινωνία