ΤΕΣΤ

 minfo-1

Act local, think global!

(ATGAL)

2020-1-DK01-KA229-075068_4

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ/ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΡΥΠΑΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ/ ΠΡΟΣΤΑΣΊΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΔΑΝΙΑ: “Køge Business College”, Køge                                  

ΕΤΑΙΡΟΙ

  • ΤΟΥΡΚΙΑ: "OZEL BAHCELIEVLER EMPATI FLORYA ANADOLU LİSESI", Istanbul         
  • ΙΣΠΑΝΙΑ: "Instituto de educación secundaria Miguel Hernández de Alhama de Murcia", Alhama de Murcia               
  • ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ: “Siauliu sporto gimnazija”, Šiauliai  

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Είναι γνωστό ότι οι ρυθμοί παραγωγής αποβλήτων οργανικών, μη οργανικών και ανθρωπογενών αποβλήτων αυξάνονται συνεχώς. Αυτό οφείλεται στο ότι ο γρήγορος ρυθμός αύξησης του πληθυσμού και αστικής ανάπτυξης δημιουργούν συνέπειες γεγονός που αποδεικνύεται από στατιστικές που δείχνουν ότι κάθε 500 εκατομμύρια οι άνθρωποι που ζουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση παράγουν περίπου 500 κιλά οικιακά σκουπίδια ετησίως. Κατά συνέπεια, η διαδικασία διαχείρισης και διάθεσης τόσο μεγάλης ποσότητας αποβλήτων θα έχει σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Οι χώροι υγειονομικής ταφής εξαντλούνται και αυτή η μέθοδος μπορεί να θέσει την υγεία σε κίνδυνο από τη ρύπανση του εδάφους, του νερού και του αέρα, ενώ η διάθεση των αποβλήτων μέσω της μεθόδου αποτέφρωσης μπορεί να απελευθερώσει τοξικούς ρύπους μέσω των εκπομπών στην ατμόσφαιρα.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν υιοθετήσει μια σειρά πολιτικών διαχείρισης αποβλήτων με στόχο τη μείωση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και στην υγεία, την σπατάλη και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πόρων της ΕΕ.

Εμείς, τα πέντε σχολεία εταίροι, δημιουργήσαμε αυτήν την εταιρική σχέση για να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση και να επιτύχουμε θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά των νέων μέσω μιας σειράς δραστηριοτήτων που απαιτούν ενεργή συμμετοχή και πολιτικότητα. Έτσι, πιστεύουμε ακράδαντα ότι με την υποστήριξη αυτού του έργου Erasmus +, οι σημερινοί μαθητές θα εξελιχθούν σε υπεύθυνους ενήλικες πολίτες που θα αντιμετωπίσουν το ζήτημα της διαχείρισης αποβλήτων και θα γίνουν γνώστες της πραγματικής έννοιας της περιβαλλοντικής διαχείρισης.

ΣΤΟΧΟΙ

ü ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής και της πολιτικότητας μεταξύ των ομάδων συμμετεχόντων

ü ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το περιβάλλον σε σχέση με τα τρέχοντα παγκόσμια ζητήματα

ü υιοθέτηση της δυνατότητας μεταφοράς τρόπων διαχείρισης αποβλήτων και παιδαγωγικών πρακτικών για τη δημιουργία θετικών αλλαγών

ü εφαρμογή εξατομικευμένων συστημάτων διαχείρισης αποβλήτων σε σχολεία εταίρους

ü ενίσχυση της διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης, της ανοχής και του σεβασμού της πολιτιστικής πολυμορφίας

ü συμμετοχή σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες ομαδικής εργασίας

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

C1 Ισχύουσες πολιτικές διαχείρισης αποβλήτων σε χώρες εταίρους

C2 Μειώστε σήμερα για ένα καλύτερο αύριο

C3 Επαναχρησιμοποίηση σήμερα για ένα καλύτερο αύριο

C4 Ανακύκλωση & Αναδημιουργία για ένα καλύτερο αύριο

C5 Εφαρμόσιμες στρατηγικές διαχείρισης αποβλήτων στο σπίτι και στο σχολείο

Θα εφαρμόσουμε την ακόλουθη μεθοδολογία: έκθεση ανάλυσης των υφιστάμενων πολιτικών και καταστάσεων διαχείρισης αποβλήτων σε χώρες εταίρους, τοπικά και διεθνείς δραστηριότητες με συγκεκριμένες λύσεις για τη μείωση των αποβλήτων, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οδηγού διαχείρισης αποβλήτων που θα εφαρμοστεί στο σπίτι και στα σχολεία.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Οι άμεσοι δικαιούχοι του έργου θα είναι μαθητές ηλικίας 16-18 ετών, περίπου 500 μαθητές σε επίπεδο εταιρικής σχέσης. Οι συμμετέχοντες θα σχηματίσουν την ενεργό ομάδα του έργου και θα οργανωθούν στο Eco Patrols για να εργαστούν σε εργασίες του έργου. Η ομάδα έργου των εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο θα αποτελείται από τουλάχιστον 5 εκπαιδευτικούς που διδάσκουν θέματα που σχετίζονται με θέματα έργων (Αγγλικά, Γεωγραφία, Τέχνη κ.λπ.) αλλά και εκπαιδευτικούς με εμπειρία σε υλοποίηση σχολικών έργων σε παρόμοια θέματα. Αλλά και άλλοι μαθητές και σχολικό προσωπικό σε σχολεία εταίρους και εκτός σχολείου, οικογένειες μαθητών, μέλη της τοπικής και ευρύτερης κοινότητας, οι ενδιαφερόμενοι θα επωφεληθούν από τα αποτελέσματα του έργου, τα προϊόντα μέσω της διάδοσης, της διάδοσης των αποτελεσμάτων, των δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μη απτά αποτελέσματα: γνώση, δεξιότητες, στάσεις, αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση, ενισχυμένη ενεργός δέσμευση και πολιτικότητα, ανταλλαγή καλών πρακτικών. Τα απτά αποτελέσματα περιλαμβάνουν: φόρμες αξιολόγησης, παρουσιάσεις και εκθέσεις θεμάτων, ψηφιακό περιοδικό, ημερολόγια μαθητών, εκστρατείες, έρευνες, ενημερωτικό δελτίο, φυλλάδια, φυλλάδιο έργου DIY, αφίσες, οδηγό διαχείρισης απορριμμάτων, λογότυπο έργου, ιστότοπο, σελίδα δύο χώρων και κοινωνικών μέσων, μαγνήτες, αντικείμενα ανακυκλώσιμων και επαναχρησιμοποιούμενων υλικών και αντικειμένων.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ

Το έργο θα εξοπλίσει τους συμμετέχοντες με τη γνώση για την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης αποβλήτων για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και θα συμβάλλει ενεργά στα προγράμματα διατήρησης του περιβάλλοντος. Αυτά θα αντικατοπτρίζονται στο φάσμα συγκεκριμένων δραστηριοτήτων που θα οργανώνονται σε σχολικό επίπεδο τις κοινότητές τους. Θα είναι εμπνευσμένα μοντέλα για συνομηλίκους και το έργο θα δημιουργήσει περαιτέρω πολλαπλασιασμένα θετικά αποτελέσματα με τις μελλοντικές γενιές μαθητών λόγω του σχεδίου βιωσιμότητας του έργου. Οι εκπαιδευτικοί θα αναπτύξουν το παιδαγωγικό τους χαρτοφυλάκιο και θα αυξήσουν την ικανότητα να σχεδιάζουν εξατομικευμένες δραστηριότητες που να ανταποκρίνονται στο προφίλ των μαθητών τους και να τους διδάξουν δια βίου δεξιότητες. Το έργο θα ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να ενεργούν ως παγκόσμιοι πολλαπλασιαστές στον τομέα της εκπαίδευσης στον δικό τους οργανισμό, σε περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Υλικό Έργου

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΜΕΑ Β ΤΑΞΗΣ

    Επικοινωνία