ΤΕΣΤ

  minfo-1

Welcome to E(mpathy) in U(nderstanding),

(Welcome EU)

2020-1-TR01-KA229-093875_3

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ/ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ - ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ                                   

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΤΟΥΡΚΙΑ : “Bayrampasa Saraybosna Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi”, Istanbul                                 

ΕΤΑΙΡΟΙ

  • ΓΑΛΛΙΑ: “lycee professionnel amedee gasquet”, CLERMONT-FERRAND   
  • ΙΣΠΑΝΙΑ: “IES CAÑADA REAL”, Valmojado           
  • ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ: "CELFF Centro de Estudos Línguas Formação Fogueteiro SA –
    • Colégio Guadalupe", Amora       
    • ΙΤΑΛΙΑ: “Istituto Professionale di Stato "Maffeo Pantaleoni", FRASCATI (RM)       

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η μετανάστευση ήταν ανέκαθεν φαινόμενο και κορυφαίο θέμα για την Ευρώπη. Όπως ήταν και κατά τις τελευταίες δεκαετίες, σήμερα έρχεται τεράστιος αριθμός ανθρώπων στην Ευρώπη ή υπάρχει μετανάστευση εντός της Ευρώπης. Μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να δούμε ότι έχουμε εταίρους, ότι καμία χώρα πρέπει να δουλέψει μόνη της για την επίλυση των προβλημάτων. Μπορεί να υπάρχουν προβλήματα, αλλά υπάρχει επίσης μια μεγάλη δέσμευση της Ένωσης για την επίλυση αυτών των προβλημάτων. Η βελτίωση της ανοχής απέναντι σε ανθρώπους από άλλες χώρες είναι ένας κύριος στόχος.

Το έργο μας στοχεύει στη δημιουργία διαπολιτισμικού διαλόγου και στην προώθηση της της κατανόησης, της ανάπτυξης σεβασμού των άλλων, την καταπολέμηση της άγνοιας, της ανισότητας των φύλων, της προκατάληψης, του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, προκειμένου να αποφευχθούν συγκρούσεις και εκτός των περιοχών καταγωγής μας.

Πιστεύουμε ότι τόσο το να είμαστε ανεκτικοί όσο και να ζούμε σύμφωνα με τις αξίες και τον πολιτισμό μας είναι δυνατά στον σημερινό κόσμο. Είναι δυνατό να αναπτυχθεί πολιτιστική ευαισθητοποίηση και πολυμορφία στην κοινωνία. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία να οικοδομήσουμε οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά πλεονεκτήματα σ’ αυτή την κρίσιμη κατάσταση. Με τη διαχείριση αυτής της διαδικασίας, θα υπάρξουν και νέες κοινωνικές και πολιτικές προκλήσεις. Η πολιτιστική πολυμορφία συχνά προκαλεί φόβο και απόρριψη. Τα στερεότυπα, ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, η μισαλλοδοξία, οι διακρίσεις και η βία μπορούν να απειλήσουν την ειρήνη και την ίδια την ουσία των τοπικών και εθνικών κοινοτήτων.

Σε γενικές γραμμές, ο κύριος σκοπός του έργου είναι να μας μάθει να ζούμε μαζί ειρηνικά σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο και να αναπτύξουμε μια αίσθηση της κοινότητας. Ο διαπολιτισμικός διάλογος μπορεί να είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την πρόληψη των συγκρούσεων με την ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου. Ο Μάρτιν Λούθερ είπε κάποτε: «Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε για πολύ πνευματικά χωρισμένοι σε έναν κόσμο που είναι γεωγραφικά μαζί». Αυτό το απόσπασμα υπογραμμίζει τέλεια ένας από τους κύριους στόχους μας. Θέλουμε να γνωριστούμε, οι πολιτισμοί εντός της Ευρώπης, αλλά και οι πολιτισμοί που έρχονται στην Ευρώπη και τελικά θα επηρεάσουν τη ζωή μας, όπως έγινε και στους περασμένους αιώνες. Αυτό είναι ένα αναπόφευκτο γεγονός για όλους μας.

Το σύνθημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι «Ενότητα στην πολυμορφία». Η κατανόηση μεταξύ μας και για όλους είναι το ορόσημο για την ανάπτυξη της πραγματικής ευρωπαϊκής ταυτότητας. Το έργο μας προσφέρει στους μαθητές μια μεγάλη ευκαιρία να μάθουν και να αγκαλιάσουν τις διαφορές μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών. Θα τους βοηθήσει να συνειδητοποιήσουν τόσο τις δικές τους αξίες όσο και αυτές που ανήκουν στις χώρες εταίρους. Η συνάντηση νέων φίλων από άλλους πολιτισμούς είναι μια εκπληκτική ευκαιρία για νέους. Θα εμπλουτίσει επίσης σίγουρα την πολιτιστική ευαισθητοποίηση μεταξύ των νέων.

‘Ένας άλλος σκοπός του έργου είναι να εκπαιδεύσει άτομα επίσης. Είναι μια ζωντανή και μαθησιακή διαδικασία για τα άτομα να προσεγγίζουν τους άλλους, ανάπτυξης σεβασμού και κατανόησης διαφορετικών πολιτισμών, αναγνώρισης ποικιλομορφίας, προβολής του πολιτισμού ως χώρου δημιουργίας. Σχεδιάζει επίσης ένα τρόπο δημιουργίας οικονομικής και κοινωνικής βιωσιμότητας.

Κύριοι στόχοι του έργου αναφέρονται παρακάτω:

● Οι συμμετέχοντες να μοιραστείτε οράματα του κόσμου, να κατανοήσετε και να μάθετε από άλλους.

● Να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ διαφορετικών πολιτιστικών παραδόσεων και αντιλήψεων.

● Να επιτευχθεί μια μοναδικότητα σχετικά με την αναγκαιότητα της προσέγγισης χωρίς βία.

● Να βοηθήσει στη διαχείριση της πολιτιστικής πολυμορφίας με δημοκρατικό τρόπο, κάνοντας τις απαραίτητες προσαρμογές σε όλους τους τύπους των πρόσφατων κοινωνικών και πολιτικών κανονισμών.

● Να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ εκείνων που θεωρούν την ποικιλομορφία ως απειλή και εκείνων που την βλέπουν ως εμπλουτισμό.

● Να διαμοιράσει τις βέλτιστες πρακτικές, ιδίως στους τομείς του διαπολιτισμικού διαλόγου, της δημοκρατικής διαχείρισης της κοινωνικής πολυμορφίας και της προώθησης της κοινωνικής δομής.

Η κύρια ομάδα στόχος αυτού του έργου είναι οι μαθητές που είναι ιδιοκτήτες του μέλλοντος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όλες οι δραστηριότητές μας είναι προσανατολισμένες στους μαθητές και μπορούν να ολοκληρωθούν μόνο με τη συμμετοχή τους. Ο στόχος αυτών των δραστηριοτήτων είναι να επιτρέψουν στους μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις και ικανότητες στις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μελλοντικά. Οι μαθητές θα γίνουν πιο ανοιχτόμυαλοι και φιλόξενοι σε άλλους πολιτισμούς μέσω των εμπειριών που αποκτήθηκαν στο έργο. Ελπίζουμε ότι θα αξιοποιήσουν τις καλές ευκαιρίες που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση και γίνουν καλά ενημερωμένοι "Ευρωπαίοι" πολίτες, κατανοώντας Ευρωπαϊκά και παγκόσμια ζητήματα. Το έργο θα βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν καλύτερη ευαισθητοποίηση σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά και τις δικές τους αξίες πολιτιστικής και τοπικής κληρονομιάς για πάντα. Αυτό τους βοηθά να προβληματιστούν σχετικά με το πώς το περιβάλλον τους επηρεάζει στη διαδικασία του να γίνουν πολίτες. Αυτό πρέπει να προάγει μια υγιή αλληλεπίδραση με την τοπική κληρονομιά και την ανάπτυξη αξιών πολιτότητας. Είναι τόσο καίριο να μάθουμε νόμιμα για τα ευρωπαϊκά δικαιώματα και τις ευκαιρίες που προσφέρονται σε όλους. Αυτό το ζήτημα δημιουργεί κυρίως τον σκοπό του έργου μας.

Υλικό έργου

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΜΕΑ Β ΤΑΞΗΣ

    Επικοινωνία